Schimbări majore în Formula 1. FIA a decis să schimbe regulamentul cu două săptămâni înainte de startul sezonului

”Comisia de Formula 1” a avut marți prima reuniune din 2023, înaintea începerii noului sezon din Marele Circ.

În cadrul reuniunii au fost discutate schimbările de regulament. O nouă compoziție de pneuri pentru vreme umedă, modificări ale circuitelor și alte chestiuni tehnice și financiare.

Formula 1, schimbări majore în sezonul 2023

Comisia Formulei 1 este un grup de lucru prezidat de președintele și directorul executiv al Formulei 1, Stefano Domenicali, și de directorul FIA pentru monoposturi, Nikolas Tombazis, care este format din reprezentanți ai echipelor și ai furnizorilor de motoare pentru a discuta chestiuni sportive, financiare și tehnice din F1.

Marți, înainte de testele de F1 din Bahrain, aceștia au discutat și au luat decizii cu privire la o serie de puncte.

Pneuri de ploaie și aerodinamică pe timp de ploaie

Pirelli a realizat un nou pneu pentru vreme umedă, „mai performant”, care va fi disponibil începând cu Marele Premiu al Emiliei Romagna din 2023.

În mod esențial, pneul nu necesită utilizarea păturilor pentru pneuri, iar schimbarea specificației pneurilor a fost aprobată de Comisia F1.

Lucrările la pachetul aerodinamic pentru vreme ploioasă,. A fost anunțat anul trecut, continuă, echipele putând lucra la acest pachet în afara limitelor de restricție a testelor aerodinamice (ATR) și în afara plafonului de costuri.

Testele pentru noul kit aerodinamic, care este construit pentru a limita stropii de apă, urmează să aibă loc în al doilea sau al treilea trimestru al anului 2023.

Modificări ale circuitului

Diverse circuite vor suferi modificări pentru sezonul 2023. Arabia Saudită va suferi modificări pentru a îmbunătăți vizibilitatea la intrarea în viraje, în timp ce Baku și Miami vor fi complet reasfaltate. La Zandvoort, spațiul dintre boxe va crește cu 1,5 metri, Qatar va avea o nouă clădire a boxelor și o nouă infrastructură a paddock-ului, iar în Bahrain, Jeddah, Melbourne, Baku și Miami vor avea loc modificări ale zonelor DRS.

La Melbourne, va exista o a patra zonă DRS.

Regulamentele sportive, tehnice și financiare

Va exista de acum înainte o perioadă de oprire pe timp de iarnă pentru echipe și pentru producătorii de unități de propulsie, pe lângă perioada de oprire de vară existentă.

În plus, a fost adăugată o formulare la regulament pentru a se asigura că cursele mai scurte au puncte reduse chiar dacă cursa nu se termină în urma unei suspendări.

La evenimentele care includ o sesiune Sprint, există o mai mare toleranță pentru ca echipele să schimbe piesele care se pot deteriora ușor, permițând echipelor să facă acest lucru de la calificările de vineri până la startul cursei de duminică.

A fost adăugată o formulare care permite echipei de audit a FIA să aibă acces mai ușor la fabricile echipelor pentru a supraveghea respectarea regulamentului.

În ceea ce privește plafonul de costuri, ajustarea pentru echipele de după cursa 21 a crescut de la 1,2 milioane de dolari la 1,8 milioane de dolari pe cursă. FIA a precizat că acest lucru a fost făcut „pe baza faptului că tendința de adăugare a curselor suplimentare în calendar a fost în direcția curselor cu avionul, care sunt mai scumpe”.

Ca de obicei, Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor trebuie să aprobe toate modificările de reglementare convenite de Comisia F1.

Distribuie articol:

COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Clasament Superliga

Clasamente oferite de Sofascore

Populare

Articole similare
Recomandari

Parteneri
Recomandari

exquis
Loading RSS Feed
blacknews
Loading RSS Feed