Lewis Hamilton este nemulțumit din cauza deciziilor luate de șefii Formulei 1. Pilotul nu este convins că noile reguli sunt bune, totuși crede că noile motoare reprezintă un „pas îndrăzneț”.
FIA cere ca din anul 2026, mașinile să fie mai mici, mai agile și mai ecologice.
Lewis Hamilton este nemulțumit din cauza deciziilor luate de șefii Formulei 1
Hamilton a vorbit despre noile reguli din Formula 1. Nu este convins că s-au luat cele mai bune decizii. Totuși, este mulțumit de noile motoare, despre care spune că reprezintă un „pas îndrăzneț”.
FIA vrea ca monoposturile să fie mai ușoare cu 30 kg mai ușoare. Mai înguste cu 10 cm, iar motoarele împărțite în proporție de aproape 50-50 între energia electrică și cea cu combustie internă folosindu-se combustibili complet sustenabili.
Fostul campion mondial a cerut în trecut ca mașinile să fiee mai ușoare.
„Sunt doar 30 kg, deci se merge în direcția bună, dar sunt încă grele. Am vorbit cu câțiva piloți care au condus-o pe simulator – eu nu am făcut-o – și au spus că este destul de lentă, așa că vom vedea dacă este direcția corectă sau nu. Dar în ceea ce privește sustenabilitatea, în special pe partea de grup motopropulsor, este un pas cu adevărat îndrăzneț și merge în direcția corectă.Trebuie doar să ne asigurăm că mașinile sunt eficiente, rapide și un pas înainte și că de fapt cursele sunt îmbunătățite”, a spus britanicul pentru BBC.
FIA cere din 2026 o „mașină agilă”. Astfel, monoposturile vor suferi schimbări substanțiale.
Alături de Mercedes, Ferrari și Renault, precum și de noua companie Red Bull Powertrains, cu care Ford își unește forțele, în 2026 vor exista în total șase producători de motoare în F1.
„Caracteristicile cheie ale regulamentelor din 2026 sunt tehnologia avansată și sustenabilă și siguranța. Scopul nostru, împreună cu F1, a fost să producem o mașină potrivită pentru viitorul categoriei de elită a sportului. Credem că ne-am atins acest obiectiv.”, a declarat Mohammed Ben Sulayem, președintele FIA.
Planul este ca până în 2030 mașinile să aibă zero emisii nete de carbon.