Fotbalul a fost ani de zile cel mai popular sport din lume, dar în ultimii ani a pierdut serios din popularitate.
O explicație ar fi cea oferită de Florentino Perez, președintele celor de la Real Madrid. El a explicat că tinerii nu mai au răbdare să urmărească 90 de minute un meci de fotbal.
Rețelele de socializare au schimbat tot
Consiliul Internațional de Cricket (ICC) a comandat un studiu realizat de Burson Cohn and Wolfe (BCW) Sports. Rezultatele studiului arată că ICC are un număr dublu de urmăritori față de FIFA.
Cricketul este un sport foarte iubit în India, țară care tocmai a devenit cea mai populată din lume. În acest moment, ICC are un total de 92.211.411 de urmăritori, relatează insidethegame.
A fost urmată de FIFA, cu 51 433 519, în creștere cu 25% față de 2021, și de Federația Internațională de Baschet, cu o creștere de 12% până la 15 545 303.
În afară de cricket, trei dintre primele 10 locuri sunt ocupate de sporturi neolimpice.
Șefii din lumea fotbalului ar trebui să fie alarmați de aceste date. Faptul că pierd turație în fața altor sporturi ar trebui să genereze măsuri prin care să readucă popularitatea fotbalului, dar acestea se lasă așteptate.
De unde provine diferența
Directorul general al BCW Sports, Lars Haue-Pedersen, a explicat semnificația constatărilor și a insistat că există loc de îmbunătățire pentru președinți și alți oficiali cheie.
„Clasamentul nostru 2022 IF Ranking arată încă o dată rezultatele tangibile și măsurabile ale investițiilor pe care federațiile internaționale le-au făcut în social media prin acțiunile pe care le întreprind online pentru a-și implica fanii”, a spus el.
„Următorul pas este ca liderii sportivi să profite de oportunitatea de a vorbi cu membrii și fanii lor prin intermediul acestor canale.
„Vedem impactul pe care social media îl are pentru liderii de afaceri, acum este momentul ca liderii din sport să facă același lucru”.