Răzvan Burleanu a dat o nouă lovitură! Creştere importantă pentru FRF. Totul a fost făcut public. Luna martie a fost una extrem de importantă pentru Federaţia Română de Fotbal. A crescut mediatizarea cu peste 140% față de luna februarie.
Răzvan Burleanu şi FRF au profitat de faptul că România a debutat în preliminariile EURO 2024. În luna martie, fotbalul a reușit să capteze atenția publicului larg și să-și consolideze poziția de cel mai popular sport din România.
Răzvan Burleanu a dat o nouă lovitură!
Potrivit studiului realizat de mediaTRUST, fotbalul a dominat peisajul mediatic. A acaparat aproximativ două treimi din totalul materialelor jurnalistice monitorizate. Potrivit rapoartelor, din cele 17,531 de materiale monitorizate, FRF a fost menționată în nu mai puțin de 11,783 de articole.
Este un procent de aproximativ 67% din total. Contextul principal al acestei mediatizări intense a fost reprezentat de preliminariile Euro 2024. Meciurile au stârnit un interes major din partea presei.
Meciurile României cu Andorra și Belarus au fost subiecte fierbinți, alături de meciurile lotului României U19 din cadrul Turului de Elită. Aceste date demonstrează în mod concret faptul că fotbalul deține poziția de lider absolut în ceea ce privește popularitatea și atenția acordată de mass-media românească.
Pe locul al doilea în clasamentul celor mai mediatizate federații s-a clasat Federația Română de Box. Aceasta a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de materiale în care a fost menționată în luna martie. A ajuns la un total de 1.152, față de 117 în februarie.
Această creștere a mediatizării vine în contextul morții fostului campion Rudel Obreja, subiect mediatizat intens în media, în special în data de 12 martie.
Podimul este închis de Federația Română de Handbal. A fost menționată în 485 de materiale jurnalistice în luna martie, în scădere față de luna precedentă, când a fost menționată în 577 de materiale.
Gimnastica a reușit o performanță remarcabilă în luna martie. A urcat trei poziții. Federația Română de Gimnastică a fost menționată în 331 de materiale jurnalistice. Vârful de popularitate a fost atins în data de 5 martie, în contextul performanței excepționale a gimnastei Sabrina Voina
Aceasta a obținut două medalii de aur la Cupa Mondială de la Doha. Pe locul cinci în clasamentul mediatizării sporturilor se situează Federația Română de Baschet. A fost menționată în 303 de materiale, urmată de Atletism, cu 257 de materiale.
În clasamentul mediatic al Federațiilor sportive din România, Șahul a reușit să urce direct de pe poziția 16 pe locul 7.
În același timp, Federația Română de Oină a înregistrat o creștere spectaculoasă, ajungând la 175 de materiale în care a fost menționată, față de cele 36 înregistrate în luna precedentă.
Vârful de vizibilitate al acestei federații a fost înregistrat pe 14 martie, în contextul în care sportul tradițional românesc, oina, urmează să aibă o zi națională pe 9 mai. Federația Română de Lupte ocupă poziția a 9-a în clasament, cu 164 de materiale.
Federația Română de Rugby își menține poziția în top 10, fiind menționată în 161 de materiale în luna martie.
În clasamentul din luna martie, Federația Română de Natație a înregistrat o scădere semnificativă de 8 poziții, coborând pe locul 11. Federația Română de Tenis a avut și ea o scădere în clasament.
A coborât de pe locul 4 în februarie, pe poziția 12, cu doar 149 de mențiuni în media. Canotajul se află pe locul 13, cu 148 de materiale monitorizate.
Scrima și Comitetul Național Paralimpic împart poziția 14 cu 146 de materiale fiecare. În schimb, Federația Română de Automobilism Sportiv a urcat două poziții și ocupă locul 15 în clasamentul din martie.
Federația Română de Dans Sportiv a înregistrat 119 de mențiuni în media. Se plasează pe locul 16, iar pe poziția 17 se află Federatia Română de Culturism și Fitness, menționată în 110 materiale. Federația Română de Tenis de Masă a fost citată în 109 materiale, în timp ce Federația Română de Ciclism a urcat pe locul 19. Poziția 20 este ocupată de Federația Română de Schi Biatlon, cu doar 98 de mențiuni în luna martie.
Metodologie
Analiza mediaTrust include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate. De asemenea, și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii rețele socializare.