Dan Şucu (62 de ani) a fost prezentat, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă organizate cu prilejul preluării oficiale a 50 la sută din acţiunile Rapidului, anunță digisport.ro.
Evenimentul s-a petrecut fix în ziua în care cu 19 ani în urmă Rapid ieşea campioana României pentru a treia oară în istoria sa.
Planurile anunţate de cei doi acţionari, Victor Angelescu (38 de ani) şi Dan Şucu, care sunt egali ca acţiuni, sunt importante şi pot reprezenta un moment de cotitură pentru echipa vişinie.
De la cheltuieli de circa 4 milioane de euro în acest prim sezon în Liga 1, clubul din Grant va urca la 7 milioane în campionatul următor, iar peste trei ani la 14 milioane de euro, adică dublu faţă de cel stabilit pentru 2022-2023.
„Vor fi linii de business clare, responsabilități clare, bugete. Sperăm să vindem 8.000 de abonamente. Sperăm ca firmele mari să fie alături de noi. Sunt mai multe linii de business pe care le avem.
Anul acesta vom avea la dispoziție aproximativ 7 milioane de euro ca buget. Vom încerca să generăm veniturile din liniile de business. Dacă nu vom reuși, sumele respective vor trebui generate de către proprietari. Este normal ca Daniel Niculae să știe sumele pe care se bazează, pentru a face planuri.
Pentru sezonul 2023-2024, bugetul va fi de 10 milioane de euro, iar în sezonul următor va fi de 14 milioane. Obiectivele stabilite sunt pentru următorii doi ani, sperăm să câștigăm campionatul.
Anul 2021-2022 n-a fost bun pentru Rapid, din punct de vedere financiar. Din punctul meu de vedere, veniturile au fost mai mici decât ne-am fi dorit. În acest sezon, am avut venituri de două milioane și ceva, spre trei milioane, și cheltuieli de patru milioane și ceva. Deci a fost un deficit important.
Anul viitor, sperăm să avem venituri de 6,5 milioane de euro, spre 7 milioane, și cheltuieli echivalente. Nu ne interesează doar ideea de a fi campioni, ci și modul de a câștiga”, a declarat Dan Şucu, noul acţionar al Rapidului.
Dan Șucu a intrat în afaceri în 1993 cu brandul Mobexpert, care este în prezent unul dintre cei mai mari retaileri de mobilă din România. Lanțul de magazine are o rețea de 26 de puncte de desfacere, chiar și în afara țării, mai exact în Sofia (Bulgaria) și la Belgrad (Serbia).