Oficialii celor de la Real Madrid au semnat în mai un contract de parteneriat cu Sixth Street și Legends, două firme americane, pentru a transforma stadionul Santiago Bernabeu în ceva mai mult de un stadion de fotbal, în schimbul unei injecții financiare.
Colosseumul din Roma a fost și încă mai este mult mai mult decât o atracție turistică, pentru că a găzduit evenimente de tot felul. Santiago Bernabeu este cunoscut sub numele de Colosseumul alb, iar versiunea sa renovată urmează premisa minunăției romane: va fi mult mai mult decât un stadion de fotbal, susțin cei de la As.com.
”Este o decizie strategică care va schimba modul de utilizare a stadionului, care va fi o icoană arhitecturală și va deveni unul dintre cele mai atractive locuri din Madrid și din Europa, unde oamenii se pot bucura de experiențe unice în fiecare zi a anului”, a spus, mândru, Florentino Perez la cea mai recentă Adunare Generală a clubului, care a avut loc în noiembrie 2021, relateaza digisport.ro.
Noul Santiago Bernabeu ar urma să găzduiască mult mai multe evenimente, iar astfel și Real Madrid va avea încasări mai mari pe viitor. Până acum, Santiago Bernabeu era folosit în circa 40 de zile pe an. În noul proiect există o estimare potrivit căreia arena Santiago Bernabeu va organiza evenimente timp de 300 de zile pe an.
Conducătorii clubului Real Madrid au realizat că vor rămâne în urma celorlalte cluburi europene de top dacă nu vor beneficia de un stadion ultramodern, pentru că vor avea încasări mult mai mici. Cel puțin așa arătau estimările specialiștilor.
Lucrările la arena grupării blanco avansează într-un ritm bun, astfel că noul Bernabeu prinde contur.
În 2019, a fost semnat un împrumut de 575 de milioane de euro (la dobândă fixă de 2,5% pe 30 de ani), iar în 2021 s-a mai luat un împrumut în valoare de 225 de milioane de euro (la 1,53% pe 27 de ani), pentru finanțarea gazonului retractabil care va permite această utilizare în continuare.
Planul a fost acela de a transforma stadionul într-un spațiu multifuncțional, care să devină un reper mondial nu numai în fotbal. Se dorește organizarea de concerte, alte evenimente sportive, congrese etc.
Pentru a promova noua arenă, Real Madrid a semnat un acord de co-gestionare a funcţionalității stadionului. Pe 19 mai, clubul a anunțat colaborarea cu agențiile Sixth Stree și Legends, ceea ce a însemnat o injecție de capital în valoare de 360 de milioane de euro, sumă folosită de club pentru a investi acolo unde crede de cuviință. Fie pentru a acoperi o parte din datorii, fie la transferuri.
În schimb, cele două companiilor americane vor beneficia de un procent în valoare de 30% din suma rezultată din exploatarea stadionului în următorii 20 de ani.
Prima este o firmă de investiții, care gestionează active de peste 60 de miliarde de dolari, cu o vastă experiență în investiții, San Antonio Spurs, Airbnb și Spotify fiind exemple elocvente. În schimb, Legends este o companie lider în ”managementul de stadioane și experiențe Premium pentru organizațiile sportive, precum și în organizarea evenimentelor majore”, așa cum au explicat diriguitorii lui Real Madrid în mai.
Legends a sporit veniturile și pe alte stadioane mari, cum ar fi Camp Nou, Wanda Metropolitano, din Spania, Tottenham Hotspur și Etihad, din Anglia, Yankee Stadium sau AT&T și Dallas Cowboys din NFL, pe teritoriul american.