Erling Haaland este unul dintre cei mai în formă atacanți din lume, iar imaginea sa vinde extrem de bine la nivel mondial.
Atacantul celor de la Manchester City a semnat un contract uriaș cu cei de la Nike și va încasa 227 de milioane de euro în următorul deceniu.
Erling Haaland a dat lovitura carierei
În fiecare an, Haaland va încasa 22,7 milioane de euro de la Nike. Este unul dintre cele mai mari contracte de sponsorizare din istoria sportului.
Cei ce la Nike ne-au obișnuit cu astfel de mutări spectaculoase și semnarea unor sportivi aflați în plină ascensiune. Primul astfel de contract a fost semnat de Nike cu Michael Jordan, în anul 1984. Acela a fost startul contractelor uriașe semnate de sportivii profeșioniști.
În ceea ce îl privește pe Haaland, cei de la Nike încearcă să creeze un nou brand. Așa cum Cristiano Ronaldo era cunoscut drept CR7, norvegianul va avea acronimul F9 (Force9).
Este o trimitere evidentă la avioanele de luptă americane din seria Air Force.
„Recordurile sale au marcat viitorul fotbalului şi îl fac moştenitorul numărului „9”, atacantul de generaţie următoare”, a scris Nike despre Haaland.
Norvegianul are 42 de goluri în 37 de meciuri pentru City, în toate competiţiile.
The future looks bright ☀️ https://t.co/zhs5CC7e46
— Nike Football (@nikefootball) March 31, 2023
Povestea contractului lui Michael Jordan
În anul 1984, nu exista moda contractelor uriașe de sponsorizare din partea marilor companii pentru sportivii de performanță. Erau susținute cluburile, dar nu neapărat sportivii în mod individual.
Situația s-a schimbat după ce Michael Jordan a semnat cu Nike. În acele vremuri, Converse și Adidas dominau piața de încălțăminte.
Nike a făcut o mișcare surprinzătoare și i-a oferit un contract de 500.000 de dolari pe an lui Michael Jordan.
Noile încălțări purtau numele ”Air Jordan” și au devenit rapid extrem de virale în SUA și în lume.
În cursul acelui sezon, Michael Jordan a fost magic și a avut o medie nemaivăzută de 28,2 puncte. A câștigat în unanimitate premiul de debutant al sezonului și a început să scrie istorie.
Afacerea ”Air Jordan” a fost ”ajutată” și de un scandal cu Liga Profesionistă. Aceștia au vrut să interzică adidașii lui Jordan, pe motiv că nu respectă standardele.
Un detaliu interesant este că la acel moment adidașii jucătorilor profesioniști nu erau disponibili pe piață.
Cei de la Nike au făcut o mișcare de marketing genială și au început să producă în masă ”Air Jordan”. Campania avea la bază ideea că orice om își poate permite să poarte aceeași adidași ca și Michael Jordan.
Succesul a fost unul fulminant: Nike și Michael Jordan au vândut într-un singur sezon adidași în valoare de 126 de milioane de dolari.
Poveștile celor doi sportivi au un punct comun: doi tineri sportivi aflați în plină ascensiune și amândoi impresionează puternic în cele mai puternice campionate din lume.