Singura modificare semnificativă a regulamentului tehnic al MotoGP pentru sezonul 2023 este o interdicție controversată.
Echipele sunt nevoite să modifice dispozitivele de înălțime în față a motocicletelor de cursă.
Controverse mari în MotoGP
Decizia a fost anunțată în luna martie a anului trecut, moment în care Ducati, al cărui dispozitiv de înălțime spate a fost mult timp copiat de restul grilei, testa deja un sistem frontal cu piloții săi de curse MotoGP.
Asociația producătorilor (MSMA) a fost solicitată de organizatorii MotoGP să ia în considerare două propuneri alternative pentru viitorul dispozitivelor de înălțime, care au avut ca scop „prevenirea îmbunătățirilor suplimentare ale performanței și a creșterii costurilor de dezvoltare”.
Deși MSMA a aprobat ulterior o interdicție privind înălțimea de rulare frontală din 2023, a apărut o ruptură clară între Ducati, care a investit deja timp și resurse în dezvoltarea sistemului frontal și ceilalți cinci producători.
Dispozitivele de înălțime spate, care ajută accelerația la ieșirea din colț, vor continua să fie legale în acest sezon, precum și dispozitivele „de unică folosință” pentru începerea unei curse.
Davide Barana, director tehnic Ducati Corse: „Nu-mi place să vorbesc prea mult despre asta pentru că știți ce s-a întâmplat.
Am fost primii care am introdus pentru început sistemul (rear holeshot), au urmat ceilalți. Apoi am dezvoltat al doilea pas, pentru a coborî [spatele] în timpul funcționării, iar ceilalți au urmat.
Următorul pas a fost extinderea acestor capacități și în partea din față a bicicletei.
La un moment dat cineva a venit cu o propunere de a interzice acest tip de dispozitiv. Era clar că era deja folosit de un producător, Ducati. Ducati le-a spus celorlalți: „hei, folosesc acest dispozitiv pe care îl veți interzice”. Cinci producători din șase au decis să-l interzică”, a spus Davide Barana conform crash.net
Ducati a reușit în sezonul 2022 să cîștige titlul atît la piloți cât și la constructori.