Mattia Binotto este de părere că Mercedes ar fi putut obține mai multe victorii de cursă în ultimele etape ale campaniei 2022 din Formula 1.
Șeful celor de la Ferrari susține că cei de la Mercedes au avut o mașină mai rapidă decât rivalii după ce au introdus îmbunătățiri la Marele Premiu al Statelor Unite.
Mattia Binotto știe unde au greșit cei de la Mercedes
Mercedes a încercat să rezolve diversele probleme ale lui W13, un pachet aerodinamic pe ”Circuit of The Americas” a părut să facă minuni, Lewis Hamilton reușind să stea în coasta lui Max Verstappen.
La următoarele runde din Mexic și Brazilia, Mercedes a fost o amenințare atât în calificări, cât și în configurația de cursă, obținând o victorie de răsunet.
Un rezultat de un-doi condus de George Russell – în timpul weekendului ”Sprint” de la Interlagos.
„Nu cred că este o surpriză faptul că au fost rapizi în Brazilia”, a declarat Binotto, șeful echipei Ferrari, întrebat despre forma îmbunătățită a celor de la Mercedes înainte de finalul sezonului de la Abu Dhabi, unde Russell și Hamilton s-au îndepărtat din nou de lupta pentru prima poziție pe circuitul Yas Marina, mai sensibil la putere – așa cum au prezis Săgețile Argintii.
„Nu este surprinzător, pentru că dacă mă uit la ultimele curse (înainte de Abu Dhabi), poate cu o alegere diferită a pneurilor, ar fi câștigat deja curse.
Cred că pur și simplu nu au câștigat pentru că au ratat alegerea corectă a pneurilor.
„Au fost cele mai rapide mașini în cursă sau în ultimele curse, așa că nu a fost surprinzător să ajungem în Brazilia. Au adus un nou pachet aerodinamic la Austin, care cred că a funcționat bine, iar ei au profitat de el.”
Ferrari a oprit dezvoltarea monopostului
Binotto a fost apoi întrebat despre faptul că Ferrari a oprit dezvoltarea mașinilor înaintea celor de la Mercedes și dacă ar fi făcut același lucru dacă ar fi fost conștienți de avansul întârziat al rivalului lor – ceea ce l-a determinat pe italian să arate spre plafonul bugetar tot mai strâns al F1.
„Nu a fost o alegere, pur și simplu am terminat banii pentru plafonul bugetar – eram la plafon. Adică, nu mai aveam nicio oportunitate de a dezvolta mașina, așa că pur și simplu am rămas unde eram”, a comentat Binotto.
„Nu am compromis dezvoltarea mașinii de anul viitor. Dar, cu siguranță, am decis să o oprim pe cea actuală, deoarece, pe lângă această dezvoltare normală pe cea actuală, va trebui să produci piesele pentru a le aduce pe circuit, iar acestea au fost costurile suplimentare pe care nu ni le puteam permite”.
În ciuda redresării Mercedes, Ferrari a reușit să se mențină pe locul 2 în clasamentul constructorilor – cele două echipe fiind despărțite de 39 de puncte după ultima etapă de la Yas Marina.