Cum a scăpat Mario Iorgulescu de puşcărie. Înalta Curte vine cu explicaţii şocante. Va ieşi un scandal uriaş. Fiul şefului LPF, Gino Iorgulescu a scăpat de condamnarea de 13 ani şi 8 luni.
Mario Iorgulescu a ucis un bărbat într-un accident rutier, în 2019. Era beat şi drogat la volan. Nu a fost de ajuns pentru cei 3 judecători de la Înalta Curte.
Cum a scăpat Mario Iorgulescu de puşcărie
Procesul lui Mario Iorfulescu se va relua de la zero la Curtea de Apel. Aici va fi încadrat la ucidere din culpă și cu limite de pedeapsă net inferioare, conform gsp.ro. Pedeapsa de 13 ani și 8 luni de închisoare e o amintire. Oricum, fiul şefului Ligii n-a făcut nicio zi de puşcărie. Se află în Italia, ţară care nu vrea să extrădeze.
În iunie 2024, Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) admitea recursul în casație declarat de Mario Iorgulescu. Decizia completului format din trei judecători a venit cu o majoritate de 2 la 1.
Astfel, după ce s-a ajuns la ucidere din culpă se va limita pedeapsa. De la 10-20 de ani se va putea ajunge la 2-7 ani. Acum, a venit şi motivarea deciziei instanţei formată din Adriana Ispas, Lia Savonea și Dan Enescu. Ultimul este cel care a formulat opinie separată în sensul respingerii recursului în casație și păstrării hotărârilor de la Curtea de Apel.
”În esență săvârşirea accidentului auto din data de 08.09.2019 nu întruneşte elementele de tipicitate ale infracţiunii de omor. Înalta Curte apreciază că infracțiunea de constând în poate fi reținută numai în condițiile în care fapta în sine relevă fără niciun dubiu o acţiune care are drept rezultat suprimarea vieţii unei persoane.
Infracţiunea de omor (…) se comite (…) printr-o acţiune (sau chiar inacţiune), care trebuie să fie îndreptată asupra victimei. Or, situaţia de fapt relevă (…) un accident rutier, definit prin chiar prescripţia normativă ca fiind un eveniment (…). Un eveniment este, în sine, fortuit, şi nu voit, are caracter imprevizibil”, notează judecătorii care nu se opresc aici.
”Acțiunea autorului (conducătorul auto) este asupra autovehiculului, acesta acţionând sistemul de accelerare a vitezei peste limita legală, cu consecinţa intrării în coliziune frontală cu autoturismul condus de victimă căreia i-a cauzat decesul, elemente de fapt ce au valenţele unei fapte care (…) se încadrează în infracţiunea de ucidere din culpă. (…) Infracţiunea de omor ar fi posibilă doar în situaţia în care autovehiculul ar fi fost folosit sau acceptat a fi fost folosit drept mijloc în scopul suprimării vieţii victimei. Or, nici instanţa de fond şi nici instanţa de apel, nu au relevat o asemenea împrejurare”, mai spun cei de la ICCJ.
Schimbarea de încadrare se justifică în versiunea ÎCCJ prin faptul că Mario Iorgulescu nu și-a propus să ucidă pe cineva și nu a folosit mașina sa foarte puternică drept mijloc în scopul suprimării vieţii victimei.