A fost publicat raportul final în cazul morții patronului clubului Leicester în 2018. Atunci, elicopterul în care se afla Vichai Srivaddhanaprabha s-a prăbușit.
Anchetatorii spun că pilotul nu ar fi putut face nimic pentru a preveni tragedia.
S-a aflat adevărul în cazul moții patronului clubului Leicester în 2018
Pilotul nu a avut posibilitatea de a redresa situaţia în urma defecţiunii rotorului de coadă al elicopterului care s-a prăbuşit în 2018, scrie news.ro. Accidentul s-a soldat cu moartea lui Vichai Srivaddhanaprabha, proprietarului clubului de fotbal Leicester City, a pilotului, Eric Swaffer, și partenera sa, Izabela Roza Lechowicz. De asemenea au decedat și doi membri ai personalului lui Vichai. Accidentul s-a produs la scurt timp după decolarea din faţa stadionului King Power din oraşul Leicester, după un meci din Premier League.
Direcţia Britanică de Investigare a Accidentelor Aeriene (AAIB) a precizat că elicopterul a început să se balanseze necontrolat şi să coboare rapid la o altitudine joasă, noaptea, în apropierea unor clădiri. După ce rotorul de coadă s-a defectat.
„Ancheta a constatat că pierderea controlului a fost irecuperabilă”, se arată în raportul final privind accidentul.
Cu toate acestea, pilotul a reuşit să aterizeze astfel încât patru dintre cele cinci persoane aflate la bord să supravieţuiască impactului, potrivit examinărilor post-mortem.
„Totuşi, rănile suferite de aceştia i-ar fi împiedicat să poată scăpa din elicopter fără asistenţă externă, având în vedere poziţia în care s-a oprit”, a precizat AAIB.
Elicopterul era înclinat pe partea stângă, iar rezervoarele de combustibil au fost avariate, ceea ce a dus la o scurgere majoră care s-a aprins rapid, potrivit raportului.
Poliţiştii au sosit la un minut de la prăbuşire, dar nu au reuşit să spargă parbrizul elicopterului cu bastoanele. În incendiu şi-au pierdut viaţa cei aflaţi la bord, se arată în raport.
Anchetatorii au constatat că problemele de la rulmentul din rotorul de coadă al elicopterului Leonardo (LDOF.MI) AW169 au început o secvenţă de defecţiuni care a dus la prăbuşire.
Compania italiană Leonardo a emis de atunci 16 buletine de service pentru acest model, inclusiv cerinţe suplimentare de inspecţie, se arată în raport.
Pilotul nu ar fi putut face nimic pentru a preveni prăbuşirea
Specialiştii în litigii Stewarts, care reprezintă familiile lui Vichai, Swaffer şi Lechowicz, au declarat că raportul a arătat că pilotul nu ar fi putut face nimic pentru a preveni prăbuşirea.
Stewarts a declarat că a fost deja iniţiat un litigiu în Italia împotriva Leonardo în numele familiilor lui Swaffer şi Lechowicz, iar familia lui Vichai ia în considerare posibilitatea de a recurge la justiţie împotriva producătorului.
„Sunt profund întristat de cursul evenimentelor”, a declarat fiul lui Vichai, Aiyawatt, într-o declaraţie. „La aproape cinci ani de la decesul tatălui meu, acest raport prezintă dovezi îngrijorătoare împotriva Leonardo”.
Raportul final a oferit, de asemenea, alte opt recomandări către AESA, inclusiv modificări ale cerinţelor sale de certificare şi ale modului în care evaluează şi reduce potenţialele defecţiuni catastrofale.